Sunday, July 10, 2011

Toronto saared

Laupäeval jõudsime lõpuks ka Toronto saartele. Toronto saared on posu pisikesi saari kohe Ontario järve Toronto-poolsel kaldal, saarte lääneosas asub ka linnasisene lennuväli.
Saartele saab praamiga, edasi-tagasi pilet maksab 6 dollarit ja 50 senti. Omast arust läksime küll juba varakult välja (kell 10 lahkusime kodust), aga praamijärjekorras seisime ikka tükk aega. Kuna saartel on lõbustuspark lastele ja ilusad liivarannad ning oli laupäev, siis pole midagi imestada, et perekondade viisi, suured jahutuskastid sööki-jooki täis, saartele minnakse. Ka meie olime väikse toidumoona kaasa võtnud ja selleks ajaks, kui me piletisabas seisime, praami ootasime ja lõpuks saartele jõudsime, hakkas kell üks saama ja kõht oli tühi. Enne ringikolamist otsisime vaba muruplatsi ja kinnitasime keha.
Patareid täis laetud, jalutasime lihtsalt ringi. Alguses läksime lääne poole, seal oli palju paate, kus inimesed sees elavad ja ka muidu paate hoiavad. Paistab, et neid elanikke on seal omajagu, sest eravaldust kuulutavaid silte oli palju. Inimesed grillisid, nokitsesid väikestes peenardes, putitasid oma paate jne. Keset seda paatide merd oli pesumaja, kus sai pesu pesta ja kuivatada (siin sellist asja nagu nööril pesu kuivatamine ei teatagi vist), ning veel üks poeke, kust sai näksimist osta.
Edasi läksime natuke tagasi ja siis lõuna poole. Möödusime lõbustuspargist ja kõndisime üle mitme silla (mis ühendavadki saari), läbisime purskkaevudega kaunistatud iluaia ja jõudsime lõpuks saarte lõunaossa, kus on liivarannad ja kust saab jalgrattaid ja paate/kanuusid/süstasid rentida. Siit avanes ilus vaade Ontario järvele, kus sinisel veel sibas sadu valgeid purjekaid.
Kõndsimime mööda järve äärt ida poole. Saarte idaosas elavad ka inimesed, aga majades. Majad on väiksed ja armsad, palju on lilli ja rohelust. Siin on ka väike sadam, kust käib praam linna. See praam on väiksem, sest enamus inimesi sõidab suure praamiga saarte keskossa. Alguses plaanisime sealt praami tagasi maismaale võtta, aga paistis, et see praam käib harvem ja lõpuks otsustasime jalutada tagasi suure praami peale.
Kui me saare keskele sadamasse jõudsime, oli jälle palju inimesi praami ootamas. Otsustasime, et kui järgmine kord saartele tuleme, siis tuleme kohe hommikul vara, et tagasi saaks juba lõuna paiku, kui inimesed alles tulevad saartele. Aga tagasi läheme kindlasti! Isegi see ei morjenda, et mul on jube parmupäevitus ja mõnes kohas päikesepõletus (kuigi ma kasutasin päiksekaitsekreemi SPF 30)!